tirsdag 5. oktober 2010

RSS

Jeg har nå lest mye om Nyhetsstrømmer og RSS, både det som er blitt anbefalt gjennom kurset og det dere andre har skrevet på bloggene deres. Det er faktisk ganske nyttig - så det er ganske lurt å ligge litt i etterkant, har jeg funnet ut!? Mange av dere kan jo kjempemye, så hva gjør dere på dette kurset, lurer nå jeg på...??
Jeg føler meg som en dumskalle, for det er så mye jeg ikke forstår!!!
Jeg har riktignok klart å opprette en Google-leser og jeg har faktisk også lagt inn noen blogger og aviser som jeg følger. Dette har jeg gjort ved å kopier adressen (url'en) til den sida jeg ville følge eller hvis det har stått "Følg" på siden, har jeg klikket på den.
Det jeg ikke har skjønt eller fått til, er å klikke på RSS-ikonet for å abonnere på nettstedet. Når jeg klikker på RSS-ikonet, får jeg opp en side der det står Abonner på denne feeden, og da legger den seg ikke inn i Google-leseren, bare i en "Feeder-Boks"...??

2 kommentarer:

  1. hvis du bruker IE og trykker på en rss-fedd så legger den seg i nettleseren sin egen rss-leser. Men hvis derimot bruker en nettleser som heter opera får du en rekke valg om hvilken rss-leser du vil bruke, via en rullegardinmeny, er et bilde av det på bloggen min

    SvarSlett
  2. Jeg skjønte egentlig ikke så mye av dette.Er litt tungnem...

    SvarSlett