søndag 31. oktober 2010

I gang igjen... - mer om vennesteder og chat

På tide å skrive noe på bloggen igjen!
Det kan se ut som om jeg har ligget i dvale siden siste kursdag, og det har jeg vel forsåvidt også...
Jeg har ikke kommet videre i kurset, men jeg har utforsket de "allerede lærte programmene" (?) litt nærmere, bl.a facebook, delicious og google-leseren.
Jeg har også gått tilbake til kursmateriale og lest litt grundigere om disse tjenestene - ble litt overfladisk sist gang.
Vennetjenester:
Jeg har brukt Facebook en stund nå, og syns jeg har "taket på det". Jeg er inne og kikker nesten hver dag og leser noe av det "mine venner" skriver, men er ikke noe aktiv selv. Har skrevet et par kommentarer, kanskje... Men du verden så aktive enkelte er!
Jeg har også lest om noen av de andre vennestedene, og vært inne og kikket på de f.eks Myspace og Underskog.
Nittedal bibliotek er ikke på Facebook ennå. Jeg har tenkt å ta det opp på neste personalmøte, hvorvidt vi skal eller ikke... Jeg må jo ha de andre med meg.
Chat:
Jeg har lest om chat og chatet et par ganger på facebook, men utover det har jeg ikke gjort noe... Tror ikke det er så aktuelt hverken for meg eller biblioteket (evnt. kan vi jo bli med på Biblioteksvar...). Jeg har en ...net-epostadresse privat og ser at jeg kan chate der, men har ikke prøvd det.
Har jo også muligheten gjennom Gtalk i og med at jeg har en gmail-konto, så vi får se etterhvert... Hvis behovet melder seg!?
(har visst nå mer en nok med telefon, sms, epost, facebook...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar