lørdag 2. oktober 2010

Nyhetsstrømmer - RSS

Jeg valgte Google-leser som min nyhets-leser. Jeg hadde jo allerede en konto, så det var enkelt.
Måtte riktignok få hjelp til å finne siden, men...
Jeg har tidligere brukt en nyhetsleser som heter Netvibes. Eller brukt og brukt... Nittedal bibliotek pusset opp i fjor sommer og måtte stenge biblioteket i flere måneder. I den forbindelse brukte vi en uke på å kurse oss i nye medier (Følgte en del av kurset 23-ting) Skjønner ikke helt forskjellen mellom netvibes og google-leser? Jeg har samme brukernavn og passord, så...? Netvibes er kanskje ikke en nett-leser?

1 kommentar:

  1. Netvibes innehar litt flere funksjoner enn Google Reader såvidt jeg kan se. I tillegg til å abonnere på RSS strømmer, kan du også legge til andre funksjoner. For å gjøre forvirringen komlpett er IGoogle motstykket til Netvibes.
    Jeg fant en fin artikkel her som i alle fall forklarer bruken av Netvibes.
    http://forbruker.no/digital/nyheter/data/article1811659.ece

    SvarSlett