søndag 14. november 2010

Oppsummering

Dette har vært et av de mest spennende og morsomme kursene jeg har vært med på. For å si det mildt : jeg ble til tider helt hekta og har brukt veldig mye tid foran datamaskinen i høst.
Såpass mye tid at jeg enda opp hos fysioterapeut for behandling av nakke og skuldre - enormt stiv og mye verking (veit jo ikke om det er kurset sin skyld, men en syndebukk skal man jo ha...)


Jeg har sittet om kveldene - lest i kurs"kompendiet", lest de andres blogger (artig og lærerikt), og ikke minst prøvd å sette meg inn i og lære meg alle de nye tjenestene. Kunne svært lite fra før (bare blogget litt) og har derfor lært mye!


Men jeg har også vært ganske frustrert og oppgitt noen ganger fordi det var så mye jeg ikke forstod... Det har vært veldig mye nytt å sette seg inn i og ganske arbeidskrevende hvis man virkelig ville sette seg ordentlig inn i sakene. Noe jeg vel føler jeg ikke har fått tid til.

Jeg liker å forstå... og jeg har mange ubesvarte spørsmål. Jeg har ikke vært flink nok til å sende spørsmål til kursledelsen, så mye er vel min egen feil! Men det er ofte vanskelig å forklare og jeg følte det ville ta for mye tid....


Min favoritt ble/er blogging. Jeg blogger allerede på jobb (bokanbefaling for barn og unge), men jeg kunne tenke meg å utvikle min egen blogg f.eks en reiseblogg (men er litt usikker på hvor interessant det er for andre) (men man må vel ikke publisere - til hele verden ??)


JA! jeg vil absolutt lære mer om sosiale medier. Jeg syns det er kjempesynd at kurset er slutt. Jeg kommer selvsagt til å forsette med å prøve å lære mer, men erfaringsmessig blir det ikke med samme entusiasme når man bare pusler på alene.

Et ØNSKE: hva med et oppfølgingskurs/workshop/utveksling av erfaringer eller noe i den duren utpå nyåret?? Eller aller helst (mitt høyeste ønske) en personlig lærer som kommer hjem til meg og lærer meg og forteller meg akkurat hva jeg skal gjøre!! Noen som kjenner noen?? He,he... (det er jo så moderne med personlige trenere!)


Overraskelser? Tja - det meste var jo nytt, så....


Forslag til utbedringer: Egentlig ikke, men det ble kanskje vel mye nytt på en gang for oss noviser, og det ble for liten tid til å "fordype" seg - men det var vel kanskje ikke meningen...?
Men, jeg har fått veldig lyst til å lære mer! Hvordan gjør man??
Det var stor forskjell på bakgrunnskunnskapene til deltakerne. Jeg lurte av og til på hva enkelte gjorde på dette kurset. Jeg syntes de kunne alt!? Kanskje noe å tenke på -eget kurs for de som ikke kan noen ting?

Andre tjenester? Jeg kan for lite til å vite å savnet noe...!

Jeg håper kursbloggen blir liggende, så jeg kan fortsette å jobbe. Håper også alle bloggene blir liggende - mye å lære der!

Til slutt: Flott kurs! Dette bør dere gjenta - sikkert mange der ute som også burde lære dette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar